کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

مشخصات بلاگ
کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)می باشد، که اخبار و موضوعات وابسته به آن، در این وبلاگ درج میگردد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در ساختن هر چه بهتر این وبلاگ یاری نمایید.
آدرس: صومعه سرا، خ. جعفری، داخل پارک کودک.
تلفن:44322161-013

بایگانی

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است


 

ظهر امروز، یکشنبه، 31/6/93، جناب آقای رجبی، فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا به همراه هیاتی متشکل از فرماندهی محترم نیروی انتظامی شهرستان، معاونت محترم فرماندار و حراست محترم فرمانداری و بخشدار محترم تولمشهر و ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، از کتابخانه عمومی ابن سینای تولمشهر بازدید به عمل آوردند. در این بازدید که مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس  بود، نمایشگاه آثار دفاع مقدس که در کتابخانه ابن سینا تولمشهر برپا شده بود نیز افتتاح شدواز آثار به نمایش درآمده بازدید به عمل آمد. فرماندار محترم شهرستان طی بازدی از بخشهای مختلف کتابخانه، علاوه بر مهم تلقی نمودن ارزش و جایگاه مطالعه در جامعه، بر لزوم همکاری همه سازمانهای ذیربط در پیشبرد اهداف عالی کتابخانه در جهت ارتقا سطح مطالعه مفید در منطقه ، تاکید نمودند.

در دهه کرامت و در جشنی که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا برگزار شد، ازآقای تقی حقیقت، به عنوان رییس اداره نمونه، در دهه کرامت تقدیر شد. گفتنی است اصلی ترین معیار انتخاب از سوی اداره ارشاد شهرستان، همکاری هرچه بیشتر در برگزاری برنامه های فرهنگی با اداره ارشاد، سعه صدر در پاسخگویی به مراجعان اداره و انجام فعالیتهای فرهنگی از سوی اداره مربوطه بوده است.

در این مراسم که با حضور فرماندار و همه روسای ادارات شهرستان صومعه سرا در سالن فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صومعه سرا برگزارشد، تندیس بگزیده بهترین رییس اداره شهرستان به آقای تقی حقیقت اهداء گردید.

 



 

پس از برگزاری جلسه انجمن کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در نشستی صمیمی با کتابداران ، پای صحبتشان نشست و به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی همکاران گوش فراداد. بادروح در این نشست رفع مشکل معیشتی و ایجاد روحیه شاداب و با نشاط و آرامش برای همکاران را یکی از عوامل اصلی رفع مشکلات موجود دانست و افزود برای رفع مشکلات موجود از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

گفتنی است هریک از همکاران نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.


 

دراین جلسه که با حضور فرماندار، سرپرست اداره کل ، ریس اداره شهرستان و سایر اعضا در محل کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) برگزار شد، مسائل و مشکلات مربوط به کتابخانه های عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

هادی بادروح ،سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان دراین جلسه یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان نظام را سرانه پایین مطالعه مردم ایران دانست.

وی افزود: صومعه‌سرا با توجه به امکانات و فضای موجود وضعیت مناسبی را از این نظر در گیلان دارد.

این مسئول، صومعه‌سرا را تنها شهرستان در سطح استان نامید که دارای سه مجتمع فرهنگی است و گفت: با توجه به جمعیت این شهرستان پنج کتابخانه عمومی و یک کتابخانه مشارکتی در صومعه‌سرا وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نیم‌درصد از درآمد ماهانه خود را به کتابخانه‌ها اختصاص دهند، تصریح کرد: این مبلغ به کتابخانه شهرستان تعلق می‌گیرد.سپس فرماندار شهرستان صومعه سرا  با بیان اینکه امروز زمان برآورده کردن شعارهایی است که سالها سرداده شده گفت: عملیاتی کردن وعده ها و شعارها در همه زمینه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی امروز و در فضای آرام کنونی وظیفه ای مهمی است که بر دوش یکایک مسئولین و در سطوح مختلف مدیریتی است.

غلامحسین رجبی یکی از مهمترین بسترهای توسعه فرهنگی در کشور را توجه به مقوله مطالعه دانست و با اشاره به وضعیت نگران کننده سرانه مطالعه در کشور افزود: باید از وجود نخبگان و صاحبنظران امر در این حوزه بهره برد.

رجبی همچنین با اشاره به شاخصهای مطالعه در شهرستان صومعه سرا نیز گفت: شهرستان صومعه سرا از نظر فضای مطالعه با مشکل خاصی مواجه نیست و فضای سرانه مطالعه در این شهرستان در مقایسه با سایر نقاط استان وضعیت مطلوبی را داراست.

وی ترغیب افراد برای مراجعه به کتابخانه های عمومی و نیز تبلیغات در این حوزه را از مهمترین وظایف اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا عنوان کرد و افزود: یکی از بهترین موثرترین راههای رسیدن به این هدف هم افزایی و همفکری مسئولین امر در این حوزه است.

فرماندار شهرستان صومعه سرا همچنین نقش آموزش و پرورش را ایجاد بستر مناسب برای کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان در سنین ابتدایی بسیار پررنگ عنوان کرد و از مسئولین این حوزه خواست با جدیت بیشتری به این مسائل بپردازند.

ارائه گزارش از سوی تقی حقیقت، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا و نیز بیان دیدگاههای اعضای انجمن کتابخانه های عمومی کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان پایانبخش این جلسه بود.

 


امضای تفاهم نامه همکاری میان اداره کتابخانه های عمومی و نهضت سواد آموزی شهرستان صومعه سرا

صبح امروز، سه شنبه، 11/6/93، جلسه ای با حضور جناب آقای بهرامی، رییس نهضت سواد آموزی شهرستان صومعه سرا و آقای حقیقت، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا، در محل این اداره برگزار شد.

در این جلسه که در ادامه تفاهم نامه استانی فی مابین مدیر کل کتابخانه های عمومی و ریاست سازمان نهضت سواد آموزی استان بود، طرفین به بررسی نقاط مشترک و فعالیتهای  موثر برای بهبود روند مطالعه در میان کم نواسادان و نوسوادان پرداختند.

ازجمله مواردی که در این میان طرح شد عبارتند از:

ثبت نام رایگاه از اعضای نهضت سواد آموزی (نوسوادان)

ثبت نام نیم بها از مربیان نهضت سوادآموزی

اختصاص یکی از قفسه های کتابخانه برای افراد نوسواد و کم سواد.

اطلاع رسانی در خصوص  مسابقات کتابخوانی (باارسال پوستر های مربوطه) و همکاری در مناسبتهای مختلف جهت توزیع در روستاها و مدارس.

اعلام آمار و اطلاعات بیسوادان شهرستان به صورت آماری به اداره کتابخانه ها جهت ارائه خدمات.

ارائه مطالبی در خصوص کتب مربوط به روشهای تدریس

لوح های فشرده آموزشی دوره های سواد آموزی به صورت صوتی و تصویری در اختیار اداره کتابخانه ها قرار گیرد.

 

 

به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از کلیه کارمندان نمونه شهرستان صومعه سرا، طی مراسمی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و با حضور فرماندار ، معاونین ایشان و سایر روسای ادارات شهرستان، تقدیر شد.سرکار خانم مینا سادات گسکری نژاد نیز از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا، به عنوان کارمند نمونه معرفی و تقدیر شد. گفتنی است خانم گسکری نژاد با بیش از 20 سال سابقه کار، به دلیل کمبود نیرو، در دو کتابخانه عمومی جوادالائمه طاهرگوراب و باقرالعلوم(ع) صومعه سرا، به ارائه خدمات به مراجعه کنندگان می پردازد.



 

به مناسبت دهه کرامت، مسابقه نقاشی و قصه خوانی در بخش کودک کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شهرستان صومعه سرا برگزار شد. در این برنامه که کودکان به همراه والدین و مربیان خود شرکت نموده بودند، پس از اتمام برنامه مورد تشویق رییس و کارکنان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قرار گرفته و هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.