کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

مشخصات بلاگ
کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)می باشد، که اخبار و موضوعات وابسته به آن، در این وبلاگ درج میگردد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در ساختن هر چه بهتر این وبلاگ یاری نمایید.
آدرس: صومعه سرا، خ. جعفری، داخل پارک کودک.
تلفن:44322161-013

بایگانی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است


فرماندار صومعه سرا در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان:

ایجاد انگیزه کتابخوانی در میان نسل جوان راه پیشرفت را آسان می کند

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان؛ جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا با هدف بررسی مصوبات جلسه گذشته و بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان به ریاست علی فتح اللهی؛ فرماندار شهرستان صومعه سرا و با حضور تقی حقیقت؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، بخشداران ، شهرداران و اعضای حقیقی و حقوقی این انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه سرا برگزار شد.

فتح اللهی دراین جلسه با اشاره به آمار کتابخوانی در کشور اظهار داشت: اولین کلمه ای که  بر پیامبر اسلام نازل شد کلمه اقراء (بخوان) اهمیت و جایگاه خواندن و مطالعه در دین مبین اسلام را بر همه جهانیان نشان داد.

راه پیشرفت کشور، توسعه علم و دانش از طریق مطالعه و تحقیق است

فرماندار صومعه سرا بر لزوم فرهنگ سازی و نهادینه کردن کتابخوانی در زندگی مردم تاکید و خاطر نشان کرد؛ همانگونه که آثارمثبت فرهنگ سازی در صرفه جویی حامل های انرژی را به واقع لمس می کنیم، باید تاثیر مثبت کتابخوانی نیز در زندگی وجامعه شناسانده شود و سپس به ترویج آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما فرهنگ جامعه و کشور را هدف قرار داده اند تصریح کرد، یکی از راه های پیشرفت کشور و توسعه علم و دانش از طریق مطالعه و تحقیق است و پیشرفت کشور از طریق پرداختن به امر مطالعه راه را آسانتر می کند.

علی فتح الهی اضافه کرد: ذهن ما پرشده است از مطالب غیر ضروری و پراکنده در صورتی که باید از مطالب ارزنده و مفید آنهم از کتب ومنابع رسمی استفاده شود و اگر از ما بپرسند آخرین کتابی که خوانده اید چه بود آیا میتوانیم جواب درستی به این موضوع دهیم ؟

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا گفت؛ ما هر چقد بتوانیم بیشتر روی جوانان و نسل دانش آموز تاثیر بگزاریم و آن هارا به سمت کتابخوانی هدایت کنیم  نتیجه مطلوبتر و بهتری خواهیم گرفت.

فتح اللهی از نبود امکانات و اعتبار کافی در کشور جهت توسعه کتابخانه های عمومی بر اساس استانداردهای مشخص سخن گفت و افزود: درقانون به  صراحت آمده که شهرداری ها موظفند سالانه نیم درصد از کل در آمد تملک و دارایی خود راجهت هزینه کتابخانه های عمومی تخصیص دهند که این امردر سال 95 در صومعه سرا، تولمشهر، گوراب زرمیخ تا حدودی انجام شده است.

فرماندار صومعه سرا همچنین در این جلسه از پیش بینی اعتبار لازم جهت احداث کتابخانه عمومی در روستای تنیان خبر داد و گفت: امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم مردم روستای تنیان از نعمت کتابخانه عمومی بهره مند شوند.

حقیقت: مشکلات کتابخانه های صومعه سرا تا پایان سال جاری برطرف خواهد شد

در ادامه این نشست رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا ضمن قدردانی از حمایت های فرماندار این شهرستان به تشریح اقدامات انجام  شده در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته اقدامات بسیار مثبتی در کتابخانه های عمومی این شهرستان انجام شده است که این روند در سال جاری با همکاری شهرداران و فرماندار صومعه سرا ادامه خواهد یافت و انشا ءالله تا پایان سال جاری شاهد برطرف شدن مشکلات اساسی کتابخانه های عمومی شهرستان خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این نشست اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا به بیان دیدگاههای خود و ارائه پیشنهادات در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در این شهرستان پرداختند.