کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

مشخصات بلاگ
کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)می باشد، که اخبار و موضوعات وابسته به آن، در این وبلاگ درج میگردد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در ساختن هر چه بهتر این وبلاگ یاری نمایید.
آدرس: صومعه سرا، خ. جعفری، داخل پارک کودک.
تلفن:44322161-013

بایگانی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است


مراسم تقدیر و تجلیل از کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا

در اولین روز از هفته کتاب که به نام کتاب، کتابدار و کتابخوانی نامگذاری شده است، مراسم جشنی با حضور جناب آقای رجبی، فرماندار محترم شهرستان صومعه سرا، جناب آقای خصوصی، نماینده محترم مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خبرنگاران و کلیه کارکنان و کتابداران شهرستان صومعه سرا در محل کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم فرماندار محترم شهرستان ضمن اهدای 100 جلد کتاب به کتابخانه اظهار کرد: امروزه برای رشد فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه ای نیاز به انسان های فرهیخته و آگاه است و هرچیزی که انسان در طول  زندگی خود فرا می گیرد از کتاب است و کتاب بهترین دوست و یاور هر انسانی است.

وی نقش کتاب را دروازه ای به سوی جهان گسترده علم و معرفت دانست و یادآور شد: نوشتن و تالیف کتابهای پرمحتوا یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به کمال انسانی است.

فرماندار صومعه سرا بیان کرد: جوانان و نوجوانان به کتابخوانی و کتابداری در منازل تشویق و ترغیب شوند و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مردم بتوانند از کتابهای مناسب بهره مند شوند.

وی با قدردانی از تلاش مسئولان کتابخانه ها تصریح کرد: امیدواریم شاهد شکوفایی و رشد هرچه بیشتر کتاب و کتابخوانی در کشور به ویژه در شهرستان باشیم.

سپس در ادامه جناب آقای خصوصی، نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت یاد بزرگان و عالمان حوزه کتاب  در طول تاریخ، کتابداران را محجوب ترین و مهجورترین افراد جامعه دانست که در عین اینکه از لحاظ شرایط اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارند اما همچون راهنمایانی هستند که با در دست داشتن چراغ هدایت که همان کتاب است، مسیر را برای راه یابی و راهنمایی افراد جامعه روشن نموده و رسالت خطیری را که خداوند بر دوش انسان نهاده، به بهترین نحو انجام می دهند. وی اشاره نمود در طول تاریخ عالمان و دانایان و بزرگان همواره افرادی بوده اند که با کتاب الفت داشته و اهل مطالعه بوده اندو وی اذعان داشت برای داشتن جامعه ای شاداب، پویا و سرزنده باید کتابخانه هایی فعال و برای داشتن کتابخانه های فعال نیاز به کتابدارانی فعال و دلسوز داریم. نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در پایان، خود و همه دستگاه های اجرایی در شهرستان را متعهد به پیگیری و احقاق حقوق و نیازهای کتابخانه های عمومی شهرستان دانست و یادآور شد برای انجام این امر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

درپایان فرماندار ارجمند و رییس محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با اهدای لوح تقدیر از کلیه کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا تقدیر نمودند.


 

طبق تفاهم نامه فی مابین اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا و نهضت سواد آموزی این شهرستان، اولین بسته کتابهای ویژه این گروه، وارد کتابخانه های عمومی این شهرستان شد.

جناب آقای علی بهرامی راد، ریس اداره سواد آموزی شهرستان صومعه سرا، ضمن حضور در اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، بیش از صد نسخه کتاب ویژه نوسوادان و کم سوادان را به کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) این شهرستان اهداء نمود.

گفتنی است این کتابها پس از ثبت در دفتر ثبت مخصوص در کتابخانه، در قفسه ای جداگانه، برای استفاده گروه هدف، در کتابخانه به نمایش گذاشته شد.