کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

مشخصات بلاگ
کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)می باشد، که اخبار و موضوعات وابسته به آن، در این وبلاگ درج میگردد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در ساختن هر چه بهتر این وبلاگ یاری نمایید.
آدرس: صومعه سرا، خ. جعفری، داخل پارک کودک.
تلفن:44322161-013

بایگانی

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است


کرمی با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم برای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان آحاد مختلف مردم دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان توجه به آموزه‌های دینی و سیره ائمه (ع) را عاملی مهم در رشد و توسعه دانست و افزود: تأسی از ائمه معصومین موجب هدایت به مسیر درست و رسیدن به کمال می‌شود.
کرمی با بیان اینکه باید بدانیم یک جامعه موفق چه معیارهایی برای تربیت فرزندان خود نظر می‌گیرد، افزود: الگوپذیری و روند رو به رشد هر جامعه برای داشتن آینده‌ای روشن بستگی به ساختاری که برای پیشرفت خود درنظرگرفته،دارد.
وی گفت: در جوامع اسلامی به ویژه ایران ارادت و الگوپذیری از ائمه معصومین (ع) جزو شاخصه های تربیت کودکان بوده که برای آن برنامه ریزی های کلانی صورت پذیرفته است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه با بیان اینکه توجه به مباحث دینی و مذهبی و سیره ائمه معصومین چه در رفتار و چه در گفتار برای هدایت و رهنمون کردن افراد مطرح می‌شود که برکات بسیاری دارد، بیان کرد: ارادتی که ایرانیان به امام رضا علیه السلام دارند تنها مختص به مسلمانان نبوده بلکه سایر ادیان الهی، زرتشتیان و کلیمیان نیز به ایشان ارادت ویژه ای دارند.
وی بر جذب اقشار مختلف مردم به کتابخانه‌ها به‌واسطه فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی بیان داشت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گامی بسیار مهم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به ویژه ترویج فرهنگ رضوی است.
کرمی با اشاره به تأثیر جشنواره کتابخوانی رضوی در معرفی و شناساندن فرهنگ و سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه اظهارداشت: برگزاری این جشنواره فرصتی مغتنم برای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان آحاد مختلف مردم است.
وی در ادامه به نقش رابطین فرهنگی کتابخانه‌ها در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: برگزاری موفق نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گرو معرفی شایسته این رویداد بزرگ در گیلان با همدلی کتابداران و رابطین فرهنگی کتابخانه‌ها است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به وضعیت رابطین فرهنگی کتابخانه‌ها و آغاز فعالیت ضابطه‌مند آنان اشاره کرد و گفت: بعد از سال‌ها انتظار از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری رابطین کتابخانه‌ها به صورت ضابطه‌مند معرفی شده و مشغول فعالیت در کتابخانه‌ها هستند‌.
وی با بیان اینکه تنها در سه شهرستان وضعیت رابطین فرهنگی کتابخانه‌ها مشخص نیست خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌ها تاکید بر یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها دارد اما با توجه به نوآور و توانمندبودن این سه شهرستان در حوزه فرهنگ کتابخوانی، در صدد گرفتن مجوز فعالیت رابطین فرهنگی کتابخانه ها هستیم.
تشریح فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی مسئولین روابط عمومی و امور فرهنگی و بیان نظرات، رفع ابهامات و نیز پرسش و پاسخ از سوی رابطین فرهنگی و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های آستانه اشرفیه، رودسر، املش لنگرود، لاهیجان و سیاهکل پایان بخش این نشست هم‌اندیشی بود.