کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

مشخصات بلاگ
کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)می باشد، که اخبار و موضوعات وابسته به آن، در این وبلاگ درج میگردد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در ساختن هر چه بهتر این وبلاگ یاری نمایید.
آدرس: صومعه سرا، خ. جعفری، داخل پارک کودک.
تلفن:44322161-013

بایگانی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

کارشناسان لیستی از وسایل و کالاهای مورد استفاده و مفید برای کتاب‌خوان‌ها را جمع آوری کرده‌اند که می‌توان با خرید آنها و هدیه دادن به افراد  باعث خوشحالی کتاب‌خوان‌ها شد.

 

 

گیره کتاب: با این وسیله دیگر صفحه کتاب خواننده شده گم نمی‌شود.

 

  گیره چراق قوه : این وسیله به کنار عینک وصل می شود و فرد می تواند حتی در نور کم نیز به مطالعه بپردازد.

 

 

 

قفسه و کتابخانه‌های مدرن: خرید قفسه کتابخانه‌های کوچک و تزیینی هزینه بالایی ندارد اما جادهی کتاب‌ها در آن باعث منظم شدن خانه می‌شود.

 

 دستگاه پانچ کتاب: با این دستگاه می‌توانید با چاپ برجسته عبارت دل‌خواه یا نام خود روی کتاب‌ها، مالکیت خود بر آن‌ها را عنوان کنید.

 

 

نگهدارنده وزن کتاب: وسیله ای جالب است که علاوه بر نگهداری شیرازه کتاب مانع از خسته شدن دست به هنگام مطالعه می‌شود.

 

 

لامپ led: لامپ‌هایی به شکل کتاب که می تواند در کتابخانه قرار بگیرد و باعث زیبایی ظاهر کتابخانه و افزایش روشنایی هنگام شب شود.

 

بند انگشتنی برای نگهداری صفحات کتاب: با این وسیله دیگر با باز نگه داشتن صفحات کتاب، شیرازه کتاب آسیب نمی‌بیند و به‌راحتی می توانید در هر مکانی به مطالعه کتاب بپردازید. 

 

 

عینک مخصوص مطالعه کتاب در تخت خواب: با زدن این عینک می‌توانید به صورت افقی به مطالعه کتاب بپردازید . این عینک مانند پریسکوپ می‌تواند تصاویر را بشکند و شما به راحتی کتاب خود را می‌خوانید.

منبع: لیزنا

برنامه های هفته کتاب، کتابخانه عمومی باقرالعلوم شهرستان صومعه سرا

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های متنوعی در کتابخانه عمومی باقرالعلوم برگزار شده که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-   آذین بندی کتابخانه نصب بنر و پوستر و چاپ بروشور و کارت با محوریت هفته کتاب و کتابخوانی

2-   بازدید ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و هیئت همراه ایشان و تقدیم شاخه های گل به کتابداران در آغازین روز هفته کتاب و کتابخوانی

3-   برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب و با محوریت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین

4-   معرفی و نمایش کتابهای کتابخوان ماه

5-   بازدید بیش از 50 کودک زیر پیش دبستان و پیش دبستان از مهدهای کودک شاپرکها، ماهریزک و طهورا و معرفی کامل کتابخانه برای آنها و اجرای برنامه شعر خوانی وقصه خوانی دسته جمعی برای کودکان در بخش کودک کتابخانه.

6-   اهدای جوایز به کودکان زیر دبستان برای جذب  و علاقه مند نمودن کودکان به کتابخانه

7-   اهدای تقدیر نامه و کتاب از سوی ریاست محترم اداره کتابخانه ها از مدیران و مربیان مراکز آموزشی به منظور برقراری روابط متقابل میان کتابخانه و مراکز آموزشی و همچنین ارج نهادن به مجموعه فعالیتهای ایشان در جهت آشنایی کودکان با محیط کتابخانه و بازدید از آن.

8-   بازدید بیش از 500 دانش آموزازمقاطع مختلف مدارس حقیقت، نیلوفران، شاهد، کوثر، امام خمینی(ره) ونرجس شهرستان صومعه سرا از کتابخانه و شرح کامل خدمات کتابخانه برای آنها.

9-   عضو گیری بیش از 170 نفرعضو رایگان در روز 24 آبان.

10-بخشودگی جرایم کاربرانی که دارای جریمه دیرکرد بودند در طول هفته کتاب.

11-برخی از مدیران مدارس و مهدهای کودک از ریاست اداره و کتابداران به مناسبت هفته کتاب و ارائه خدمات به کاربران در کتابخانه ها.

12-درج اخبار مربوط به هفته کتاب و از جمله شرایط عضویت رایگان در وبلاگ کتابخانه.