کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

مشخصات بلاگ
کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)می باشد، که اخبار و موضوعات وابسته به آن، در این وبلاگ درج میگردد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در ساختن هر چه بهتر این وبلاگ یاری نمایید.
آدرس: صومعه سرا، خ. جعفری، داخل پارک کودک.
تلفن:44322161-013

بایگانی

کنسرسیوم محتوی ملی چیست؟

جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۹ ب.ظ

کنسرسیوم محتوی ملی

کنسرسیوم محتوی ملی ، با تعامل و همکاری تعدادی از صاحبان منابع اطلاعاتی کشور وزیرمجموعه تبیان شکل گرفته است.مجموعه ای از کتابخانه ها، سازمان ها و نهادهای تولید کننده،‌صاحب و یا ارائه دهنده محتوی با هدف تامین دسترسی پژوهشگران و شهروندان ایرانی به محتوی مورد نظرشان،‌ازپایان سال 1387 عضو این کنسرسیوم شده اند.هدف کنسرسیوم مزبور،

اهداف کنسرسیوم :

1-      تولید شی دیجیتال.

2-      با تغییر وبه روز شدن محتوی کاربران سریعا" متوجه این تغییرات شوندتا از محتوای به روز شده آن استفاده نمایند.

3-      برقراری ارتباط بین درگاه کنسرسیوم و درگاه مالک محتوا تا کاربر اینترنت هر وقت شی دیجیتال را خواست از طریق درگاه کنسرسیوم به درگاه مالک متصل شود و محتوا را دریافت نماید.

4-      اتصال همه کتابخانه های کشور به یکدیگر است .اگر کاربری به دنبال محتوی خاصی است به او راهنمایی شود در کدام کتابخانه ها ی کشور می تواند به آن محتوی دست یابد.

5-      تامین دسترسی یکپارچه به محتوی موجود در کشور است.

 

مراکز عضو کنسرسیوم محتوی ملی :

16 موسسه عضو این کنسرسیوم هستند که اکثر آنها دولتی هستند. بارزترین این مراکز شامل: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ،‌کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ،کتابخانه مجلس شورای اسلامی ،کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و کتابخانه آستان قدس رضوی و غیره می باشند.

کنسرسیوم محتوی دیجیتال با دو متغیر شی دیجیتال و فراداده سروکار دارد.شی دیجیتال شامل محتوایی است که به صورت نرم افزاری وجود دارد و می توان آن را روی اینتر نت قرار داد .هر داده و اطلاعاتی را که به صورت الکترونیکی تولید شده باشدمی توان نوعی شی دیجیتال دانست و لزومی ندارد که فقط متن باشدحتی می توان مجموعه ای از صوت و تصویر را به عنوان شی دیجیتال در نظر گرفت.

 

نظرات  (۲)

سلام

مطالب خواندنی می گذارید. لطفا ادامه دار باشد

ممنون

ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی