کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

مشخصات بلاگ
کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)می باشد، که اخبار و موضوعات وابسته به آن، در این وبلاگ درج میگردد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در ساختن هر چه بهتر این وبلاگ یاری نمایید.
آدرس: صومعه سرا، خ. جعفری، داخل پارک کودک.
تلفن:44322161-013

بایگانی

درباره سهام بدانیم

سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۲ ب.ظ

سامانه هوشمند اشتراک منابع راهکاری است که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برای ایجاد دسترسی کاربران به منابع کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی و براساس تجربیات حاصل از طرح‌های کتابخانه دیجتال ملی، پایگاه‌های اطلاعات علمی، فهرست مشترک، کنسرسیوم خرید منابع علمی الکترونیکی، غدیر و امین طراحی کرده است. این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که امکان استفاده از منابع موجود در کتابخانه‌های عضو را با رعایت شرایط مندرج در اساسنامه خود برای کاربران هریک از مؤسسات عضو از طریق اشتراک منابع به یکی از روش‌های تشکیل کنسرسیوم، تحویل مدرک، پذیرش عضو فراگیر و یا امانت بین کتابخانه‌ای میسر می‌سازد.

سهام علاوه بر به اشتراک گذاری منابع چاپی، با تکیه بر امکانات و قابلیتهای کتابخانه های دیجیتالی، امکان اشتراک و مبادله فراداده و محتوای الکترونیکی کتابخانه های عضو را نیز فراهم می سازد.

دفتر اشتراک منابع پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران متولی ومجری طرح است و برنامه ریزی و هماهنگی و اجرا و توسعه طرح را زیر نظر کمسیون بر عهده دارد.

این طرح با هدف تامین کلیه نیازهای پژوهشگران برای دسترسی به منابع علمی مورد نظر خود به کامل ترین نحو ممکن و با استفاده از روش های مختلف اشتراک منابع و تنها از طریق درگاه واحد طراحی شده است. جستجوی جامع منابع از طریق درگاه کتابخانه های دیجیتالی و دسترسی پژوهشگران به کلیه اطلاعات علمی اعم از چاپی و دیجیتالی از قابلیت های این سامانه است.

غدیر 2 به عنوان فاز نخست این سامانه، در چهاردهمین سال راه اندازی طرح غدیر به عنوان پیشگام طرح های اشتراک منابع در کشور به بهره برداری رسیده است.

نحوه عضویت در طرح بر حسب ملاکهای زیر تعیین می شود:

الف: وابستگی یا عدم وابستگی موسسه به وزارت علوم

ب: امکانات کتابخانه دیجیتالی موسسه.

عضویت در طرح نیز شامل موارد زیر می باشد:

الف: عضویت در خدمات سنتی طرح

ب: عضویت در خدمات دیجیتالی طرح

نظرات  (۱)

سلام بر شما

اول که کلمه سهام رو دیدم گفتم چه ربطی به وبلاگ کتابخونه داره اما وقتی خوندم دیدم زیاد ربط داره.

بابا ای ول...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی