کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

مشخصات بلاگ
کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)می باشد، که اخبار و موضوعات وابسته به آن، در این وبلاگ درج میگردد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در ساختن هر چه بهتر این وبلاگ یاری نمایید.
آدرس: صومعه سرا، خ. جعفری، داخل پارک کودک.
تلفن:44322161-013

بایگانی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱ ق.ظ

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، امیر محمدپور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی صومعه سرا که عصر دوشنبه(10خرداد) و با حضور حسین اسماعیل پور، فرماندار شهرستان صومعه سرا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی امام جمعه صومعه سرا، تقی حقیقت رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان و نیز اعضای انجمن کتابخانه های عمومی صومعه سرا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی از موضوعاتی که در کشور بسیار چشمگیر و مهم بوده ویژگی های بارز شخصیتی و سلوک امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به نبود درک مناسب از ویژگی های شخصیتی و سیره امام راحل، افزود: استکبار جهانی و ایادی آن از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی با ایران دچار چالش و جنگ بوده و با جنگ سرد، کودتا، ترور، توطئه و... تلاش کردند تا انقلاب اسلامی ایران را خدشه دار کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان رحلت جانگداز بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را دومین مرحله از تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیاری از دشمنان و استکبار تصویر می کردند که بعداز امام خمینی (ره) انقلاب ایران دچار مشکل می شود ولی آنها متوجه بعد معنوی انقلاب، نگاه و نشانه های خداوند در این نظام مقدس نبوده و اهداف بزرگ را درک نکرده اند.

محمدپور با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی باید ازپنج مرحله گذر کنیم، انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، دولت اسلامی، تحقق جامعه اسلامی و رسیدن به یک تمدن نوین اسلامی را از جمله این پنج مرحله اعلام کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد سیره و سلوک امام رضا (ع)، تصریح کرد: ایشان می فرمایند زندگی این حضرت همراه با مبارزه دائمی خستگی ناپذیر بوده که این به معنی زندگی جهادی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ادامه داد: در جامعه امروز ضرورت وجود و ترویج چنین زندگی احساس شده که متاسفانه شرایط و موانعی بر سر راه آن وجود دارد.

وی به وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا اشاره و گفت: دراین شهرستان پنج کتابخانه وجود داشته که به ازای هر شهروند صومعه سرا یک متر و ۵۳ سانتی متر فضای کتابخانه ای است.

امیر محمدپور با بیان اینکه امروز متاسفانه به ازای هر ۱۰۰ شهروند صومعه سرایی تنها دو نفر عضو کتابخانه هستند، اظهار کرد: خوشبختانه به ازای هر دو صومعه سرایی یک کتاب در کتابخانه این شهرستان موجود است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه ها امروز به عنوان یک مرکز صد درصد فرهنگی از به روزترین و غنی ترین حوزه های فرهنگی کشور محسوب می شوند، افزود: شعار امسال نهادکتابخانه عمومی کشور با عنوان «خواندن» نامگذاری شده که در آن به شاداب سازی کتابخانه ها توجه ویژه شده است.

به گفته این مسئول شهرستان صومعه سرا از نظر ادبی، تاریخی غنی داشته که باید از این پتانسیل و ظرفیت بالا برای پیشرفت در حوزه کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه از نظر ساختاری در حوزه کتابخانه های شهرستان صومعه سرا با وضعیت مطلوب فاصله داریم، افزود: مسئولان باید برای ارتقای سطح کیفی و ساختاری این نهاد در شهرستان تلاش کنند.

وی با اشاره به اولویت های نهاد کتابخانه های عمومی در سال جاری، اشاعه و معرفی سبک زندگی مطالعه محور را از جمله اولویت های این نهاد اعلام کرد.

محمدپور با بیان اینکه یک هزار کودک در شهرستان صومعه سرا عضو کتابخانه ها هستند، گفت: خوشبختانه امروز شاهد وجود برنامه های مناسب برای تمامی سنین در کتابخانه های استان هستیم.

وی با اشاره به حضور کتابداران ویژه سن کودکان در سطح کتابخانه، تصریح کرد: این نشان می دهد که تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا از سنین کودکی فرهنگ سبک زندگی مطالعه محور را ترویج دهیم.

برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی در گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد کتابداران، یادآورشد: معظم له در دیدار تاریخی با کتابداران از ایشان به عنوان «مشاوران امین» یاد کردند و رسالت این قشر فرهیخته در گسترش فرهنگ مطالعه را بسیار پر اهمیت توصیف کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر اساس دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کتاب خوانی در کشور اقدام به نامگذاری سال جاری به عنوان سال خواندن و ابلاغ سیاستهای سال خواندن نموده که بر اساس آن باید هر کتابدار ۶۰۰ عضو فعال را جذب کتابخانه های عمومی نماید.

محمدپور آباد بودن هر جامعه را منوط به داشتن جامعه ای کتابخوان دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به این مرتبه نیاز به همت والا و همکاری همه جانبه اعضای انجمن کتابخانه ها است.

وی با اشاره به برگزاری هرساله جشنواره رضوی در کشور، افزود: امسال استان گیلان با عنایت خداوند افتخار میزبانی «جشنواره کتابخوانی رضوی» را داشته و برهمین اساس سه کتاب برای قشرهای کودک، نوجوان، بزرگسال و جوان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

مدیرکل نهاد کتابخانه با بیان اینکه علاقه مندان برای حضور در این جشنواره می توانند کتاب های مذکور را هم از کتابخانه ها و هم فایل pdf آن را از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان دانلود کنند، افزود: اختتامیه این جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

وی در پایان کتاب "خط امام" گزیده بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت و زندگی سیاسی امام راحل(ره) از انتشارات معارف و نیز کتاب "بی قرار"که به زندگی شهید کوچک‌زاده از تولد در رشت تا شهادت در سوریه می پردازد، معرفی کرد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی