کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

وبلاگ اطلاع رسانی کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

مشخصات بلاگ
کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهرستان صومعه‌سرا

این وبلاگ متعلق به کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)می باشد، که اخبار و موضوعات وابسته به آن، در این وبلاگ درج میگردد. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در ساختن هر چه بهتر این وبلاگ یاری نمایید.
آدرس: صومعه سرا، خ. جعفری، داخل پارک کودک.
تلفن:44322161-013

بایگانی


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نقل از مهر، علی جانفزا، نویسنده کتاب «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه‌السلام» که به عنوان یکی از منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش جوان و بزرگسال معرفی شده، درباره این کتاب توضیح داد: به طور کلی در این کتاب سعی شده پیش‌نیازهای ارتباط، عوامل برقراری ارتباط و موانع برقراری ارتباط موثر ناظر به احادیث امام رضا(ع) دسته بندی شود و با یک قلم روان در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: این کتاب حاصل یک کار پژوهشی بوده که پیش از تبدیل شدن به کتاب در قالب مقاله‌های علمی - پژوهشی و علمی- ترویجی منتشر شده بود و مباحث علمی دقیقی را در حوزه احادیث و علوم ارتباطات اجتماعی ارائه می‌داد که در این کتاب سعی شده با استفاده از زبانی ساده و روشن، برای همه مردم قابل استفاده باشد.

جانفزا درباره ساختار کتاب و برخی از مهم‌ترین مطالب ارائه شده در آن توضیح داد: «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه‌السلام» به موضوعاتی نظیر هنر یک پیام‌رسان ماهر، یادگیری مقدمات، روش‌ها، عوامل برقراری ارتباط اثربخش و شناسایی موانع و بازدارنده‌ها و استفاده بهینه از آن در زمان مناسب می پردازد. همچنین از دیگر موضوعات در این کتاب ارتباط بین اشخاص از جنبه‌های مذهبی اسلام، علی ‌بن‌موسی‌ الرضا(ع)، امام هشتم، اخلاق، جنبه‌های مذهبی اخلاق اجتماعی در اسلام است.

وی درباره گستره تحقیقات و پژوهش درباره نگارش این اثر عنوان کرد: معمولا در پژوهش‌هایی که با محوریت احادیث رضوی انجام می‌شود، بخشی از احادیث مورد بررسی قرار می‌گیرند، اما من سعی کردم در این اثر تمام ۲۲۰۰ حدیثی که به امام رضا(ع) نسبت می‌دهند، همه را مطالعه کنم و تمام نکات ارتباطی آن را استخراج و ارائه کنم.

این نویسنده درباره تأثیر مطالعه این کتاب بر مخاطبان می‌گوید: پیش از هرچیز باید از تأثیری که انجام این تحقیق بر اخلاق و رفتار خودم داشته سخن بگویم. این پروژه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد که طی مراحل پژوهش، تأثیرات حاصل از ارتباط با معارف رضوی، من را به شدت تحت تأثیر قرار داده بود.   از طرفی ما کتاب‌های غربی در حوزه ارتباطات بسیار داریم، اما به تولید کتاب در حوزه ارتباطات با نگاه اسلامی  و به خصوص از منظر امام رضا(ع) پرداخته نشده بود.

 علی جانفزا در ادامه با ابراز خرسندی از انتخاب کتاب «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه‌السلام» به عنوان یکی از منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، درباره برگزاری شایسته این جشنواره گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی اصلی بحث کتابخوانی در کشور است؛ این نهاد یک خانواده برزگ است که در نقاط مختلف کشور حضور دارد و مخاطبان بسیاری از همه اقشار و سنین دارد. از این جهت معتقدم که واگذاری جشنواره کتابخوانی رضوی به نهاد، سپردن کار به دست کاردان بوده است که روند افزایش مشارکت کنندگان در این جشنواره طی سال‌های اخیر مبین این موضوع است.

وی ضمن اشاره به ایجاد زمینه آگاهی از معارف رضوی در این جشنواره گفت: آمارهای قابل پایش از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نشانی می‌دهد که طی برگزاری این جشنواره، میزان مراجعه مردم به کتاب و همچنین کتابخانه با افزایش همراه بوده است. این موضوع بسیار ارزشمند است که البته با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند پربارتر نیز باشد. اما از طرفی دیگر این جشنواره نقش مهمی در تشویق اهالی قلم برای نگارش آثار کیفی بیشتر در این زمینه نیز دارد؛ اتفاقی که می‌تواند انتشار کتاب با محوریت ائمه اطهار را با افزایشی چشمگیر روبه‌رو کند.

 

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی